BALIK KAMPUNG :')

oke hye ! hee ~ 3 hari mas menghilang kan diri . alaa , balik kampung jea pon . seronok dduk kampung tapi tak puas :'( . hari jumaat pegy rumah nenek kat wangsa maju , tido sane sbb hari sabtu dah nak gerak kampung , balik naek bas jea .

28may2011
oke , kiteorang keluar rumah dlm pukul 9.35 a.m cmtuh gerak pergi LRT , turun kat pasar seni then menapak jaoh , then naek bas . first time balik kampung naek bas , bas double decker pulakk tuh . hihi . pukul 11 baru bertolak dari pudu tuhh . naseb baik tak ramai , lena jugak laa aku tido . hihi . sampai seremban dalam pukul 12 lebih , then kol toktam suruh amex . sampai rumah toktam tepat pukul 1 . oke , nektam masak asam pedas . perghh ! betulbetul holiao hohoho . HAHA . aku nan adek adek makan bertambah , sumpah boleh gemuk kalao duduk kampung . hihi . 

29may2011
pukul 8 lebih dah bangun . seronoknye pagi pagi kat kampung . sejuk , tenang , aman damai jea . tak macam kat KL . oke , mandi , sarapan sume then lepaklepak . pukul 11 lebih siapsiap sbb nak pegy kenduri kahwin . makngah ani aku kahwin laa . aku , maklang n anak² dea jalan kaki jea , sumpah panas gilaa . tak jauh pon rumah tuhh .  sampaisampai jea , dorang baru nak nikah . oke , sempat tengok . engadd dah duduk dalam rumah , takdelah panas . tp serupe jea . dah laa lame akad nikah tuh . sabo jela . 5kali lafaz kodd . kelakar jea . pengantin lelaki gugup . hihi . oke , dah selesai semua , makan pulakk . dah makan , lepak nan anis . snap snap . then jumpe sedara mara yg dah lama tak jumpa , ramai dah tak kenal aku . hihi . bila salam jea mesti tanya "anak sape nyh ?" then aku pon jawablah "anak faridah" . hihi . ade pulakk kate "ohh anak faridah , dah beso dah". yo lahh , tak kan den nak kocik yo . haha . salam abg azrul , then dea kate 

abg azrul : sape pulakk nyh ?
aku : anak faridah .
atok : anak kakcik .
abg azrul : ohh , len kali ekau salam den , ekau cakap laa sapo . den tak konal .
aku : hahaha .

then , anis ajak aku karoke pulakk . sumpah malu . mulamula taknak , then neksu suruh jugakk . haha . pegy jela . nyanyi lagu dua insan bercinta . kelakar , pegang mic menggigil . HAHA . aku jea nyanyi lebih , anis nyanyi part chorus jea . toktam dtg , snap pic kiteorang , bila dah balik rumah toktam , mintak pic tuh , dea kate takde . haha . adoyai , rupenye yg dea dok snapsnap td , ape bnde tah dea tekan . oke kemaskemas nak balik KL . sumpah sedih nak tinggalkan kampung :'( . oke dalh salam sume , abg man nan abg din hanatr kiteorang kat stesen bas seremban . dapat naek bas penuh pulakk tuhh . adoyai . bas dua tingkat jugak . aku dpt dok sebelah mat indon mane tah . bengang jea . --'

p/s : cerita berterabur . hihi .

TENKIUU FER READING SAYANG ♥ SUKA ? LIKE LAA :')

No comments: