inilah KISAH SEDIH ku :'(

wootwoot ~
first time aku join contest contest nyh .
hee ~
contest ape ?
nyh haa ..

|
|
V

WAIT ! sebelom korang join contest nyh , WAJIB bace nyh dulu . hee ~

Syarat dan peraturan/butir2 penyertaan:
  1. Korang wat satu entry yang bertajuk "Inilah kisah sedihku". Dan letakkan banner ni kat entry tu dan linkkan ke sini.
  2. Korang tulis tajuk cerita korang sebelum memulakan cerita korang.
  3. Tinggalkan link korang kat komen bawah.
  4. Panjang cerita korang boleh melebihi 100 perkataan. "Nak panjang macam novel pun boleh"
  5. Cerita tu boleh rekaan ataupun betul. "Asalkan sedih sampai Adib n pembaca meleleh air mata"
  6. Bukan follower pun boleh join.. "follower digalakkan supaya senang connect".
  7. tag dua oang kawan korang...
  8. tarikh tutup penyertaan 15/04/2011...

na tahu lebih lanjut , klik sini ---> contest by adib

nyh aku na mule ceghitee . hehe . hope korang sudi bace . :)

pemergian arwah paklong ( Ariffin b. Abdullah )

paklong someone yg suke buadd org terhibur , suke share ilmu yg dea ade *bukan ilmu hitam eyhh ! , tapi kalo dea ckp , mmg men lepas jea . kteorg ta terase pon , cbb kteorg da sebati da dgn perangai dea yg mmg suke berjenaka tuhh . kalo pegy rumah dea , tak sah kalo dea ta nasihat smbil melawak . bnde² nyh wajib ade ! huhu . satu hari tuhh , kteorang dpt berita yg paklong sakedd n d masukkan kat hospital selayang . selama paklong kat hospital , aku ta pernah lg pegi melawat , bkn na kate aku nyh ta simpati langsong tapi tade sape na bwk . tape , at least ade wakil dari family aku da pegi melawat paklong . punca paklong sakedd dsebabkan dea na tebang pokok mata kucing kat umah dea , then tah cmner time dea na tebang tuh ttybe dea rase sakedd kat bhgian bawah perot , dea pegy rehat kejap patuh lgsong ta boleh na bgon . then ank dea tros pegy hantar kt hospital n doktor kate usus paklong aku pecah , itu pon aku dengar pon dari nenek aku . usus pecah ker , usus bocor ker , barah usus ker , aku ta pasti , tp yg pasti berkenaan dgn usus . lame jugak laa paklong kena tahan kat hospital , paklong kne operate . lepas operate , paklong koma . maklong yg sentiasa teman paklong selama paklong sakedd . ayah aku pegy menziarah paklong mase paklong koma , ayah aku kate muke paklong bengkak . ayah aku sempat rakam tapi kejap jea sbb nurse ta kasi . mase aku tgok rakaman tuhh , walaupon ta berape na jelas , sedih cgt . paklong aku yg dulu someone yg byk ckp , skrg terlantar sakedd . sampai laa hari jumaat bersamaan 28 MAY 2010 pada pukul 5.15 petang , paklong telah menghembuskan nafas yg terakhir . mase tuh , aku baru balik dari celebrate bufday ex aku , then adek aku kate tadi , makteh kol nanges nanges bgtao yg paklong da meninggal . subhanallah , arwah yg selama nyh aku tgok sentiasa cergas , ceria telah kembali ke rahmatullah . rase na gugur jantung aku dgr berita tuhh . then , ayah cepat² suruh kteorang bersiap cbb na pegy hospital . bilaa da sampai kat hospital , ramai da yg ade kat sane , kecuali maklong aku . maklong aku balikk cbb na buadd persiapan untuk jenazah . sampai jea kat sane , ayah aku mntak kbenaran kat pengawal kat situh na tgok jenazah paklong . aku pon ikot skali . mase ayah usap kepala paklong , aku ta tahan , aku menangis . mcm ta percaya . kiteorang tggu kat hospital sampai laa tgh mlm , cbb na menguruskan jenazah . sementara jenazah d mandikan , aku dan sedara² aku sedekahkan yassin untuk arwah . arwah dikebumikan di tanah perkuburan islam selayang bharu pada pukul 9pagi keesokan harinya . maklong menangis, sampai pengsan . aku sedih tgok keadaan maklong smpai cmtuh skali . permintaan arwah yang terakhir ialah ingin solat berjemaah dgn adek-beradik dan ahli keluarga yg lain serta nak buadd kenduri tahlil di rumah nenek aku . alhamdulillah , hajat arwah terlaksana . itulahh kali terakhir aku jumpa dgn arwah .
sekarang , sudah hampir 10bulan arwah pegi meninggalkan kami . terasa sunyi keluarga kami tanpa arwah . tiada lg gelak tawa , lawak jenaka arwah . semoga arwah ditempatkan dlm golongan org yg beriman dan rohnya di cucuri rahmat . AL-FATIHAH ~


p/s : sebak hati aku na menulis cite pasal arwah paklong aku nyh . mcm ayat keling kan ? tapela , ape pon aku da buadd yg terbaek . hope menang . hehe .

aku na tag dekatt 
|
|
V




TENKIUU FER READING SAYANG ♥ SUKA ? LIKE LAA :')

No comments: